Onze High Impact Programma’s zorgen voor meer zelfvertrouwen, professionaliteit en werkplezier bij docenten. Door begeleiding op maat – in de start-, versterkings- of verdiepingsfase – groeit niet alleen de docent, maar de hele school.
Startfase – Trainingen voor stevig en zelfverzekerd starten voor de klas
Versterkingsfase – Individuele coaching en trainingen om weer grip en balans te vinden
Verdiepingsfase – Leergang pedagogiek & didactiek voor ervaren docenten die meer uitdaging zoeken.
Kies voor individuele coaching, een training (programma voor een team) of adviestraject.
Individuele aanpak, persoonlijke aandacht, altijd afgestemd op de leerdoelen van de docent/schoolleider.
groepstrainingen voor elke fase, gericht op orde houden, boeiend lesgeven, aandacht vasthouden en positieve relaties met leerlingen.
Vraagstukken vanuit een school of team, gerelateerd aan de wijze van lesgeven van de docent of het gedrag van een klas.
Of toch op zoek naar een korte inspiratiesessie? Bekijk dan de inspiratie oplossingen
Alle trainingen, coaching en adviezen van ons gaan over de docent en zijn performance voor de groep. Niet zozeer wat je vertelt, maar hoe je dat doet, bepaalt of leerlingen zullen opletten en openstaan voor een verbinding met jou.
Een goede performance gaat over stemgebruik, lichaamstaal en contact. Acteurs weten als geen ander hoe je kunt spelen met de aandacht van een publiek. De technieken die acteurs, regisseurs en scenarioschrijvers gebruiken om het publiek betrokken te houden, vertalen we in de trainingen naar onderwijssituaties.
Het gaat NIET om het leren toneel te spelen, maar om de technieken achter het toneelspel te doorgronden. Zet lichaamstaal en stemgebruik functioneel in, Werk met spanning om nieuwsgierigheid te triggeren, gebruik verhaalstructuren om de concentratieboog van leerlingen te volgen.
Wees je bewust van je non-verbale communicatie. Want dat bepaalt HOE je overkomt. Leer hoe je jouw non-verbale communicatie kunt aanscherpen om de interactie met leerlingen te verbeteren.
Onze trainingprogramma’s zijn gericht op structurele verandering en blijvende groei bij docenten. Door intensieve begeleiding en gerichte trainingen versterken we niet alleen de professionaliteit van de docent, maar ook het leerklimaat in de klas. Afhankelijk van waar een docent in zijn of haar loopbaan staat, bieden we ondersteuning in drie fases: starten, versterken en verdiepen. Zo sluiten we altijd aan bij de actuele behoefte en creëren we samen duurzame impact.
Starten: startende docenten en stagiaires, het doel is de docent de regie te laten voeren in de lessen en het contact met leerlingen ontspannen te laten zijn. De trainingen gaan over zelfvertrouwen, overwicht en een boeiende performance.
Versterken: Docenten met ervaring en de wens om steviger te staan in contact met leerlingen, meer natuurlijk overwicht uit te stralen en de aandacht langer vast te houden. De trainingen gaan over het beïnvloeden van de interactie met leerlingen, storytelling en leiderschap.
Verdiepen: Docenten met veel ervaring, Speciaal voor hen is er de leergang De Kunst van het lesgeven. Deze leergang maakt een wetenschappelijke verdieping in Pedagogiek en Didactiek en breidt het dagelijks handelingsrepertoire van de docent uit, schudt aan de routines. Deze leergang bied ik aan in samenwerking met een docentopleider van de VU Amsterdam.
Omvang van programma's gaan in overleg.
Met zelfvertrouwen, flair en lef
voor elke klas
Teamvraagstukken rond het pedagogisch leerklimaat zijn vaak terug te voeren op het handelen van de docent. Als team eenduidig optreden en heldere focus maken daarin het verschil. Maar soms is het lastig om zelf te zien waar de knelpunten precies zitten. Dan kan een frisse blik van buiten helpen om scherp te krijgen wat er speelt én welke stappen nodig zijn. Die blik bied ik jullie graag.
Voorbeelden van adviesvragen van scholen:
We hebben moeite met een 3Havo klas. Het hele team struggelt met deze 'lastige klas'. Een groepje jongens verstoort elke les, waardoor lessen moeizaam verlopen en de sfeer problematisch is. We denken zelf dat we niet voldoende eenduidig zijn
Wij hebben een nieuwe onderwijsmethode geïntroduceerd, gebaseerd op het Zweedse Kunskapsskolan principe. Kun je eens meekijken en ons een tussenevaluatie geven hoe ver we zijn, waar onze volgende uitdaging ligt? Kun je ook zien in hoeverre het ons lukt om als team, eenduidig in aanpak te zijn?
Wij richten een begeleidingsprogramma in voor onze startende en nieuwe docenten. Waar zouden we meer aandacht aan mogen besteden in dat programma?
KVK 62330136
Ja, Boeien! is de productnaam voor de methode en het boek. Ja, Boeien!en staat geregistreerd onder bedrijfsnaam PEPP-R